خوش آمدید ، مهمان ! [ثبت نام | ورود

پوسته تجاری - نسیم نت
ارسال آگهی

دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

اقتصادی, بازاریابی, مجله گوناگون, معرفی کسب و کار آذر ۲۳, ۱۳۹۷

دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی


دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به اصطلاح استفاده از مدیا های جدیددردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع از بازاریابی تاحد زیادی متکی بهشبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است.در واقع می توان گفت به کلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات،خدمات، برندها و آنالیز رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتالمارکتینگ گفته می شود.

دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی بهاصطلاح استفاده از مدیا های جدید دردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع ازبازاریابی تاحد زیادی متکی به شبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتالمارکتینگ را از آن خود کرده است. در واقع می توان گفت بهکلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و آنالیز رفتارمشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگربخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برعکس بازاریابی به روش سنتی، در بازاریابی به شیوه دیجیتال مارکتینگمشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین دلیل شرکت ها با بهره گیری از ابزارهایمختلف مثل  وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی تلاش در آنالیز رفتارمشتری می کنند تا تبلیغات خود را در وقت مناسب و بر روی طیف گسترده ای ازکاربران منتشر نمایند تا درآخر بتوانند مطلوب ترین نتیجه را دریافت نمایند.
بهره وری بهینه از کلیه اینامکانات در دنیای دیجیتال، می تواند راه مناسبی را برای توسعه یک تجارت دراینترنت ایجاد نماید. به لحاظ دیگر، دیجیتال مارکتینگ بهبهره وری مناسب از ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستراینترنت و گسترش آنها ازمتد هدف گذاری و تعیین برنامه مناسب در اینحوزه منصوب می شود. بعضی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبطهستند عبارتند از :


بازاریابی ویروسی 

با توسعه socialmedia شبکه های اجتماعی و بهره وری مردم ازآنها و افزایش ضروریت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به شیوه دهان به دهان و بهاشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی به وسیله اشخاص، اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهرهوری از بازاریابی ویروسی وتولید رسانه های اجتماعی به شکلی که سبب شود اشخاص جامعه بیشتر درمورد آن تبادل نظر کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حالتوسعه است و جز متد های بازاریابی اینترنتی به حساب می ایند.

تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تاثیر شبکه ای اینترنت به صورت آنلاین توسعه پیدا می کند و از نظر این که به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا می کنید بسیار عالی است. از دیدگاه بازاریابی، در فرایند بازاریابی ویروسی افراد تشویق می شوند اطلاعات بازاریابی خوبی را بگیرند و منتقل کنند. اطلاعاتی که بر حسب تصادف یا به صورت برنامه ریزی شده مطلوب شخص هستند.

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش ماینینگ بیت کوین ، آشنایی با دستگاه های استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای 

بازاریابی درونگرا و شیوه های متفاوت مرتبط با آن، بر این پایه بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به سراغ  مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه کند و از طریق شیوه های مختلف مثل سئو، بازاریابی محتوا و… وب سایت شما بتواند مخاطب مورد نظر را به سمت خود جذب کند.


بازاریابی چریکی  

بازاریابی چریکی یک استراتژی تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های بازاریابی ارزان قیمت غیر متعارف تمرکز می کند که حداکثر نتایج را به ارمغان می آورد.

بهره وری از شیوه های خلاقانه برای معرفی محصول به مشتری، به شیوه ای که توجه او را جلب کند و سبب شود که مشتریان در خصوص برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. بازاریابی چریکی یک استراتژی تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های بازاریابی ارزان قیمت و غیر متعارف تمرکز می کند که حداکثر نتایج را به ارمغان می آورد.

بازاریابی چریکی اغلب برای کسب و کارهای کوچک ایده آل است که نیاز دارند بدون اینکه هزینه های هنگفتی بکنند به یک مخاطب بزرگی برسند. همچنین توسط شرکت های بزرگ در کمپین های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد تا کمپین های رسانه های جمعی را تشویق کنند. افراد نیز این سبک بازاریابی را به عنوان راهی برای یافتن شغل یا کار بیشتر مورد استفاده قرار داده اند.


بازاریابی ایمیلی

بهره وری از امکانات ایمیل، برایآگاه سازی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است، به این دلیل ایمیل مارکتینگیا بازاریابی ایمیلی و متدهای متفاوت با این حوزه مثل ایجاد صفحه فرود یاهمان لندینگ پیج میتوانند به شما در طراحی و اجرای یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ یاریشایانی بکنند.


بازاریابی در شبکه های اجتماعی  و بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا وبازاریابی در سوشیال مدیا ها نیز از اجزای حیاتی دیجیتال مارکتینگ هستند.

دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

در حقیقت بازاریابی اینترنتی قدم به قدم با مشتری در حرکت است. چند مثال از دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:


۱)    بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو( Search EngineMarketing)

در این متد با بهره گیری از شیوه های  طراحی سایت وسئو تلاش در بهبود موقعیت سایت مورد نظر دارند تا با بالا بردن جایگاه سایتدر result جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربرانسریعتر و راحت تر به سایت وارد شوند. بهینه سازی به دو شیوه بهینه سازی داخلی وبهینه سازی خارجی است. در بهینه سازی داخلی  به کار بردن درست کلمات کلیدی، internal link  و کلاً بر طراحی سایت اشاره دارد.ولی بهینه سازی خارجی مثل link هایی است که به سایت شما داده می شود.

این مطلب را هم بخوانید:   بهترین صندوق های سرمایه گذاری بورس در سال ۹۶


۲)    بازاریابی با استفاده از شبکه‏ های اجتماعی(Social NetworkMarketing) 


در این متد با بهره گیری از نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند facebook، تلگرام، توئیتر و … می باشد صورت میگیرد در این شیوه از بازاریابی  معیار، شناساندن نام برند خود و خدمات خود به افراد  و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه  می باشد. این متد که شکلی از بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری نظرات خود این نوع تبلیغ را توسعه می دهند به علاوه از دیگر اهداف این متد لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.


۳)    بازاریابی محتوایی content Marketing


بازاریابی محتوا  شیوه ای از بازاریابی است در آن سعی در ارائهمحتوایی است که بتواند با پایین ترین و مناسب ترین کلمات مطلوبترین وژرفترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از راه  کانال های ارتباط جمعیکاربران به انتشار این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما سوق دهند.در واقع هدف از بازاریابی محتوا، جذب کردن مخاطبان تعریف شده و حفظ آن ها وتعامل با آن هاست.

 محتوای ارائه شده در بازاریابی محتوا ارائه شده می تواند در فرمت مختلفی چون اخبار و تحلیل آن، ویدیو، کتاب الکترونیکی، راهنما، اینفوگرافیک، پرسش ها و پاسخ ها، مقاله ها و تصاویر و … تولید و منتشر شود.


۴)      نمایش تبلیغات


نمایش تبلیغات شیوه ی دیگری از تبلیغات است که برای کاربران راحت تر و قابل فهم تر و تاثیرگذاری عمیق تری دارد. banner نوعی از این تبلیغات می باشد که بدون هزینه نمی باشد.

۵)        بازاریابی ایمیلی Email Marketing


ایمیل مارکتینگ یکی از مرسوم ترین شیوه بازاریابی اینترنتی میباشد که با طراحی سایت مناسب، صفحه فرود سایت و ارسال مرتب ایمیل بهمشتریان می توانید  تعداد مشتریان بالقوه زیاد تری را به صورت مشتری راضی نگهدارید و از اهداف آن میتوان به شناساندن برند به مشتریان، اطلاع رسانی به مشتریانکه از جدید ترین محصولات و خدمات با خبر شوند، زمانی که مشتریان واردسایت شما می شوند و EMAIL خود  را در اختیار شما قرارمیدهند در حقیقت علاقه مندی خود را به سایت نشان میدهند و حتی با خارج شدن از سایتبا داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید.

این مطلب را هم بخوانید:   تماس با ما

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ نوع دیگری از دیجیتال مارکتینگ است که به وسیله ایمیل انجام می پذیرد. در این نوع مارکتینگ می توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان مورد نظر معرفی کرد.

یکی از دلایل محبوب شدن ایمیل مارکتینگ، امکان ارزیابی رفتار کاربرانی است که برایشان ایمیل ارسال می شود، در این نوع بازاریابی همه چیز قابل ارزیابی و البته قابل بهبود است. بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ بین رسانه های تبلیغاتی دنیا بیشترین مقدار را دارد.

مزایای بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی به چند دلیل در بین شرکت ها محبوب شده است:

  • بازاریابی ایمیلی به طور قابل توجهی ارزان تر و سریع تر از پست سنتی است، عمدتا به این دلیل که با ایمیل، بیشتر هزینه ها بر عهده گیرنده است.
  • شرکت ها و سازمان هایی که حجم زیادی از ایمیل ها را ارسال می کنند می توانند از ESP (ارائه دهنده خدمات ایمیل) برای جمع آوری اطلاعات در مورد رفتار گیرندگان استفاده کنند. نتایج به دست آمده از پاسخ های مصرف کننده ها به بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند تا رفتار مصرف کننده را درک کنند و از آن استفاده کنند.
  • بسیاری از افراد حداقل روزی یک بار صندوق ورودی ایمیل خود ار چک می کنند، یا خود ایمیل ارسال می کنند.

معایب بازاریابی ایمیلی:

  • تعداد ایمیل هایی که مصرف کننده ها در طول روز از شرکت های مختلف دریافت می کنند ممکن است زیاد شود و حوصله آن ها را سر برد.
  • شرکت هایی که به استفاده از یک برنامه بازاریابی ایمیلی می پردازند باید اطمینان حاصل کنند که برنامه هایشان قوانین اسپم را نقض نمی کند.


۶)       بازاریابی در موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing


در بازاریابی موتورهای جستجو بازاریابیاز راه browser ها به دو روش سئو و به ازای هر کلیک می باشد. که در سئو مربوط به طراحی سایت مناسبمی باشد ولی تبلیغات کلیکی مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید و سایت شما دربخش تبلیغات نشان داده خواهد شد و در عوض به هر کلیکی که کاربر بعد از جستجودرbrowser ها بر روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه حساب میشود. باید درنظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو که متشکل از دو بخش می شود: بهینه سازی سایت برایموتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات برپایه کلیکی در موتورهای جستجو که Pay Per Click است.

ارسال نظر

  • 9راهکار بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن یا ASO

    ۹ راهکار بهینه سازی صفحه اپلیکیشن یا ASO

    با در دی ۴, ۱۳۹۷ - 0 نظرات

    ۱) مشتریان و رقبای خود را بشناسید. مشتریان و رقبای خود را چقدر می‌شناسید؟ یک استراتژی مناسب به شناخت درست از مشتریان و رقبا بستگی دارد. برای شروع می‌توانید این سوال‌ها را از خود بپرسید: به‌ طور کلی، یک استراتژی ASO باید با قرار دادن خود به جای مشتری (putting yourself in your customer’s shoes) […]

  • الوپیک سامانه حمل و نقل آنلاین

    الوپیک سامانه حمل و نقل آنلاین

    با در آذر ۲۹, ۱۳۹۷ - 0 نظرات

    درباره الوپیک سامانه شما می توانید از طریق اپلیکیشن الوپیک، تنها با فشاردادن چند دکمه درهر زمان و هرکجا که هستید، بدون معطلی درخواست پیک موتوری و یا وانت بار بدهید و مرسوله خود را با اطمینان به هرنقطه از تهران ارسال کنید. شما حتی می توانید با استفاده از سرویس تاکسی موتوری الوپیک از […]

  • کد معرف هفت میوه کد تخفیف هفت میوه فروشگاه آنلاین هفت میوه

    ثبت نام در فروشگاه آنلاین هفت میوه- کد معرف : slV4

    با در آذر ۲۷, ۱۳۹۷ - 29 نظرات

    کد معرف جهت ثبت نام در فروشگاه آنلاین میوه ی هفت میوهاز این فروشگاه می توانید به صورت آنلاین میوه خریداری نمایید. درباره فروشگاه هفت میوه ما یه فروشگاه اینترنتی هستیم که سعی در ارائه انواع محصولات خوراکی با کیفیت، سالم و خونگی داریم. ما در هفت میوه تلاش می‌کنیم محصولات متنوعی رو از بین […]

  • قالینوکارت قالینو کارت

    درآمدزایی با قالینوکارت در فروشگاه فرش قالینو

    با در آذر ۲۴, ۱۳۹۷ - 3 نظرات

    اینجا فرش را رایگان می دهند قالینو به مدیریت شرکت کالارسان هوشمند همراه در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین فروشگاه در کشور اقدام به فروش با سبکی نوین در زمینه فرش، موکت و کفپوش نموده که نوآورانه ترین روش بازاریابی وابسته با هدف ارائه فرش رایگان به کاربران را در جهان راه اندازی کرده است. بستر […]

  • دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

    دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی اینترنتی

    با در آذر ۲۳, ۱۳۹۷ - 0 نظرات

    دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به اصطلاح استفاده از مدیا های جدیددردنیای تجارت منصوب میشود که این نوع از بازاریابی تاحد زیادی متکی بهشبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است.در واقع می توان گفت به کلیه اقداماتی که به منظور تبلیغ محصولات،خدمات، برندها و آنالیز رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود دیجیتالمارکتینگ گفته می […]

  • بازاریابی

    ۹ روش بازاریابی دیجیتال که به کسب و کار شما رونق می‌بخشند

    با در آذر ۲۰, ۱۳۹۷ - 17 نظرات

    بازاریابی دیجیتال : (Digital Marketing)نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع به حساب می‌آید که در آن از فناوری‌های دیجیتال و تکنولوژی استفاده می‌شود. این نوع بازاریابی اغلب در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند همیشه به دنبال روش‌هایی هستند که میزان بازدیدهای وب‌سایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش […]

  • ۱۰ راه خلاقانه برای کسبدرآمد در خانه

    ۱۰ راه خلاقانه برای کسب درآمد در خانه

    با در آذر ۱۹, ۱۳۹۷ - 0 نظرات

    کسب و کار خانگی … عجب ایده هیجان انگیزی ! ایده کسب و کار خونگی برای خیلی از افراد هیجان انگیزِ و باحال هست … چون وقتی درد سر استخدامِ کارمند، ساعاتِ ورود و خروج و حتی صبح زود بیدار و آماده شدن  برای رفتن به سرِ کار باعث میشه خیلی ها دنبال کارهای بگردند… که […]

  • آموزش ماینینگ بیت کوین ، آشنایی با دستگاه های استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

    با در آبان ۱۴, ۱۳۹۷ - 78 نظرات

    آموزش ماینینگ و استخراج بیت کوین ، آشنایی با دستگاه های استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی استخراج بیت کوین می تواند بسیار سودآور باشد به شرطی که برق ارزان و سخت افزار مناسب این کار را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که استخراج بیت کوین رقابتی است. کشور چین به دلیل برق ارزان […]

  • معرفی رسنو و آموزش کار و کسب درآمد از رسنو ( کد معرف رسنو ۹۷۱۵۵۶ )

    با در آبان ۱۴, ۱۳۹۷ - 76 نظرات

    برنامه رسنو چیست + کد معرف رسنو برنامه رسنو چیست ؟ اپ رسنو یا Resno ( کد معرف رسنو: ۹۷۱۵۵۶) فضایی تعاملی و درآمدزایی تبلیغات در ایران می‌باشد. رسنو به قرارداد دو طرفه‌ی تبلیغ‌گیرنده و تبلیغ‌دهنده، بُعد سومی به نام تبلیغ‌بیننده را اضافه کرده است. رسنو با کاربران خود در کسب درآمد شریک می‌شود تا بتواند تاثیر تبلیغات و فراگیری آن […]

  • کدامیک بهتر است ؟ استفاده از ربات اینستاگرام یا خرید فالوور اینستاگرام ؟

    با در آبان ۱۴, ۱۳۹۷ - 27 نظرات

    خرید فالوور اینستاگرام یا استفاده از ربات اینستاگرام؟ (کدام بهتر است؟)   کدامیک بهتر است ؟ استفاده از ربات اینستاگرام یا خرید فالوور اینستاگرام ؟   امروزه پیج های زیادی در اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن به خرید فالوور اینستاگرام روی آورده اند. کسب و کارهای معروفی برای پیج اینستاگرامشان فالوور می خرند یا از ربات های […]

  • معرفی نود و یک سایت آگهی رایگان برای تبلیغ سایت ها و خدمات و محصولات

    با در آبان ۱۴, ۱۳۹۷ - 23 نظرات

    سایت های درج آگهی رایگان   در فضای اینترنت سایتهای آگهی رایگان زیادی موجود است . کاربران برای معرفی خدمات و محصولات  خود میتوانند از این سایت های استفاده نمایند. معرفی خدمات و محصولات از طریق این دسته از سایتها یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین راه های معرفی خدمات و یا فروش محصولات […]

  • مقایسه صندوق های سرمایه گذاری بورس در ( ۱۵ مهر ۹۷ ) ۱۳۹۷

    با در آبان ۱۴, ۱۳۹۷ - 132 نظرات

    مقایسه صندوق های سرمایه گذاری بورس در – ۱۵ مهر ۹۷ – ۱۳۹۷ ::: راهنما برای مشاهده جزئیات بیشتر روی نام صندوق های سرمایه گذاری کلیک کنید. شما میتوانید با مقایسه صندوق های سرمایه گذاری بورس بهترین صندوق سرمایه گذاری را انتخاب کنید و در آن صندوق سرمایه گذاری کنید و از سود سرمایه گذاری […]